با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد؛ رقابت هزاران مهندس در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی




ماراتن دو روزه آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان با رقابت هزاران داوطلب زن و مرد در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای کرمانشاه، بروجرد، اهر و گنبدکاووس برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گنبد کاووس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس - مینودشت گفت:‌ آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان  با حضور یک هزار و ۹۲۹ داوطلب در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

احمد مهرابیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در گنبدکاووس درباره برگزاری آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان اظهار کرد: این  آزمون که تعیین صلاحیت حرفه معماران تجربی و مهندسان پایه سه (نظام‌مهندسی) سال ۹۹ بود با حضور یک هزار و ۹۲۹ داوطلب زن و مرد در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس با همکاری سازمان نظام‌مهندسی شهرستان برگزار شد.

وی افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های معماری(نظارت)، عمران(نظارت)، نقشه‌برداری، شهرسازی، ترافیک، و آزمون حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های کاردان تأسیسات مکانیکی، کاردان تأسیسات برقی، کاردان معماری، کاردان عمران، کاردان شهرسازی و کاردان نقشه‌برداری، صبح روز پنج‌شنبه با تعداد ۱۸۶ نفر زن و ۶۵۱ نفر مرد و عصر همان روز تعداد ۱۴۶ نفر زن ۶۲۹ نفر مرد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس - مینودشت با بیان موارد امتحانی عنوان کرد: داوطلبان در رشته‌های تأسیسات مکانیکی(نظارت)، تأسیسات برقی(نظارت)، معماری(اجرا) و عمران(اجرا)، به سؤالات تستی و تشریحی خود پاسخ دادند.مهرابیان ادامه داد: در نوبت صبح روز جمعه، تعداد ۳۱۷ نفر مرد و زن در رشته‌های تأسیسات مکانیکی(طراحی)، تأسیسات برقی(طراحی) و عمران (محاسبات) و تعیین صلاحیت معماران تجربی، در رشته معماری(طراحی) به رقابت پرداختند.

وی مطرح کرد: این آزمون مانند آزمون‌های دیگر است که فارغ‌التحصیلان در رشته پزشکی برای دریافت پروانه پزشکی از نظام پزشکی و رشته حقوق برای دریافت پروانه وکالت از کانون وکلا برگزار می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس - مینودشت این آزمون را برای سه دسته از داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان، حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی عنوان کرد و گفت: آزمون ورودی برای دریافت پایه سه برای مهندسان عمران شامل چهار بخش نظارت، محاسبات، اجرا و طراحی است که با اجرای همه دستورالعمل‌های بهداشتی این آزمون در این واحد دانشگاهی برگزار شد.





  تاریخ بروزرسانی : 06 مهر 1399 - 10:24

  بازدیدها : 202 مورد