رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس مطرح کرد؛ نقش‌آفرینی آتش‌نشانان در دوران دفاع مقدس با کمی امکانات




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس - مینودشت گفت: آتش‌نشانان با کمبود امکانات و بحران‌های بی‌نظیر در دوران دفاع مقدس نقش خود را ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گنبدکاووس، احمد مهرابیان در رزمایش امداد و نجات در ارتفاع و اطفای حریق که از سوی سازمان آتش‌نشانی شهرستان گنبدکاووس و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: آتش‌نشانان با کمبود امکانات و بحران‌ها در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیل خود را ایفا کردند.

این مسئول گفت: شجاعت، فداکاری و ایثار آتش‌نشانان فقط منحصر به صحنه جنگ نیست. آتش‌نشانی شغلی توأم با جان‌فشانی است و باید در همه ساعات شبانه‌روز برای کمک به حادثه‌دیدگان و خطرهای احتمالی آماده بود.

وی افزود: آتش‌نشانی اصولاً کاری ایثارگرانه است و اگر شجاعت، شهامت و عشق به خدمت به مردم نباشد و اگر روحیه فداکاری و ایثارگری در کسی وجود نداشته باشد، نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد و در آن موفق باشد. می‌توان به‌ جرئت گفت که ایثار و فداکاری آتش‌نشانان مانند ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده که جنگ نابرابری را تحمل کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس - مینودشت ادامه داد: این طلایه‌داران ایثارگر با استفاده از ابزار و تجهیزات ویژه‌ای که در اختیارشان است، سعی در خدمت‌رسانی به مردم را دارند. نباید فراموش کنیم که بسیاری از آتش‌نشانان در این راه متحمل آسیب‌های جبران‌ناپذیری در حین عملیات شده و به مقام شهادت نائل می‌شوند.

 

مهرابیان آتش‌نشانی را یکی از کارهای سخت عنوان کرد و با اشاره به جنگ تحمیلی و حضور پررنگ آتش‌نشانان در جنگ گفت: آتش‌نشانان در ابتدای جنگ با خاموش کردن شعله‌های آتش فرودگاه و پالایشگاه و آواربرداری از مکان‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کردند و به‌عنوان رزمنده در صحنه جنگ نقش‌آفرین شدند.

 





  تاریخ بروزرسانی : 07 مهر 1399 - 07:58

  بازدیدها : 183 مورد